Kurz marketingu
Chcete alespoň trochu porozumět marketingu? Není to nic složitého. Některé druhy marketingu a jejich pravidla si dokonce můžete vyzkoušet i v běžném životě.
1) Jsi na večírku a vidíš fakt krásnou holku. Přejdeš k ní a řekneš jí: "V posteli jsem fakt dobrej."
Tak tohle byl klasický "direct marketing".
2) Jsi na večírku s partou kamarádů a vidíte fakt krásnou holku. Jeden z kamarádů k ní dojde a řekne jí: "Vidíš toho kluka támhle? Ten je v posteli fakt dobrej."
Tohle byla "reklama".
3) Jsi na večírku a vidíš fakt krásnou holku. Přejdeš k ní a požádáš ji o její telefonní číslo. O dva dny později jí zavoláš a řekneš jí: "V posteli jsem fakt dobrej."
Tohle byl případ "telemarketingu".
4) Jsi na večírku a vidíš fakt krásnou holku. Vstaneš, upravíš si trochu oblečení, přistoupíš k ní, nabídneš jí, že jí objednáš skleničku. Otevřeš jí dveře, protože se rozhodla odejít. Podáš jí kabelku, protože jí upadla. Nabídneš jí cigaretu a řekneš jí: "V posteli jsem fakt dobrej."
Tomuhle se říká "public relation".
5) Jsi na večírku a vidíš fakt krásnou holku. Vzpomeneš si, že ji vlastně už znáš. Přejdeš k ní, trochu jí osvěžíš paměť a řekneš jí: "Vzpomínáš, jak dobrej jsem byl v posteli"?
Tohle byl "customer relationship management".
6) Jsi na večírku a vidíš fakt krásnou holku. Ona zajde za tebou a řekne ti: "Chtěla jsem ti říct, že v posteli jsi fakt dobrej."
Tak tomuhle se říká "branding" neboli rozpoznání značky a upoutání se na ni.